قیمت نوار نقاله صنعتی در تهران

نوار نقاله صنعتی از صفحات متحرکی تشکیل یافته است که برای انتقال محصولات، ابزارها و … مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر نام های آن می توان به تسمه نقاله و کانوایر اشاره نمود. نصب و استفاده از این ابزار بسیار راحت است. قیمت نوار نقاله صنعتی در تهران با توجه به کیفیت آن مقرون به صرفه و ارزان است.

قیمت نوار نقاله صنعتی در تهران

استفاده از نوار نقاله صنعتی برای حمل قطعات

استفاده از نوار نقاله صنعتی برای حمل قطعات از نوار نقاله صنعتی برای حمل قطعات مختلف صنعتی استفاده می گردد. به طور معمول از به هم پیوستن ابزارهای مکانیکی درست می شود و جهت حمل آسان بارهای مختلف از آن استفاده می نمایند، به ویژه زمانی که محصولات سنگین یا خیلی سنگین باشند کارکرد و اهمیت دستگاه آشکار می گردد.

با استفاده از دستگاه با سرعت و دقت بیشتری قطعات جا به جا می گردند، بدون اینکه کوچکترین آسیبی به آنها برسد. این دستگاه توسط چند قره قره شروع به کار می کنند، این قر قره ها که بر یک حلقه بسته جایگذاری گشته اند، به صورت مداوم و دوار روری حلقه به حرکت در می آیند. 

همچنین حمل قطعات توسط دیگر ابزارهای به کار رفته شده در نوار نقاله مانند، قلاب، سطل، کمربد پلاستیکی پهن  و چرخ دنده ها صورت می گیرد.
در نهایت کمربندهای پهن توسط چند غلتک به هر مسیری که می خواهید، هدایت می گردند. با استفاده از این وسیله حوادث مرتبط با حمل قطعات را به حداقل خواهید رساند. 

کاربرد نوار نقاله صنعتی در صنایع مختلف

کاربرد نوار نقاله صنعتی در صنایع مختلف

استفاده از نوار نقاله صنعتی در صنایع مختلف بسیار رواج یافته است. نوار نقاله صنعتی در صنایع مختلف کاربرد یکسانی دارد و آن هم آسان کردن حمل بار است، اما از نظر نوع با یکدیگر کمی متفاوت می باشند.

این دستگاه می تواند هر محصولی را که شما می خواهید به راحتی حمل نماید و در زمان و هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی داشته باشند. برخی از کاربردهای نوار نقاله در صنایع گوناگون عبارتند از:

  1. در صنایع غذایی، خوراک، فروشگاه ها و سوپر مارکت ها جهت جا به جایی کالاهای خود می توانند از این ابزار استفاده نمایند.
  2. در فرودگاه ها دستگاه نوار نقاله بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و جهت جا به جایی بار مسافران و … کاربرد دارد. 
  3. بهترین وسیله جهت بارگیری کارتون ها به درون کامیون ها هستند.
  4. در صنعت سیمان سازی جهت حمل کیسه های سیمان از معادن به کار می روند.
  5. برای حمل ورقه های فولادی از این بازار استفاده می کنند.
  6. یکی از پرکاربردترین ابزارها در انبارداری به شمار می روند. 
  7. در کارخانه های آماده سازی میوه، جهت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند.
  8. در اداره پست نیز برای حمل بسته های پستی از این محصول استفاده می نمایند.
  9. در مکان هایی که باربری به صورت اتوماتیک صورت می گیرد کاربرد دارد.
  10. این تسمه ها را برای برای حمل افراد نیز در پله های برقی به کار برده اند. 
  11. در کارخانه ها جهت مونتاژ کالاها مورد استفاده قرار می گیرد.
  12. انواع مواد در هر شکل و وزنی را، می توان با آن جا به جا نمود.
  13. در صنعت کشاورزی جهت حمل و پاک نمودن محصولات نقش دارد.
  14. در صنایع هوا فضا و داروسازی نیز کاربردهای متعددی از این ابزار می شود.
  15. برای حمل مواد شیمیایی وسیله مناسبی است.
  16. به تکمیل و بسته بندی محصولات کمک می کند.
  17. یکی از مکان هایی که از نوار نقاله بیشترین استفاده را می کنند، کارگاه های ریخته گری می باشد.

از دیگر موارد و محل هایی که نوار نقاله کاربرد دارد می توان به کارخانه های تولید کننده زغال سنگ اشاره نمود. زغال سنگ ها پس از استخراج توسط نوار نقاله به بیرون از معدن حمل می شوند.
 همچنین برای انتقال مواد معدنی فسیلی و مصالح ساختمانی نیز از این محصول بهره می برند. نانوایی ها نیز از نوار نقاله استفاده می کنند. در معادن تولید سیمان برای حمل کیسه های سیمان از نوار نقاله استفاده می گردد.

حتی در صنعت شیرینی پزی، تهیه آرد و مواد خوراکی دیگر استفاده گسترده ای از این محصول به عمل می آید. در صنعت نخ ریسی و نساجی نیز کاربرد مخصوص به خود را دارد. جالب است بدانید که در صنعت کشتی سازی، کاشی سازی نیز مورد استفاده قرا می گیرد.
کارخانه  تولیدات مواد شیمیایی نیز برای سلامتی نیروی انسانی و حمل آسان محصولات خود از نوار نقاله استفاده می نماید.

قابل تنظیم بودن نوار نقاله صنعتی

قابل تنظیم بودن نوار نقاله صنعتیقابل تنظیم بودن نوار نقاله یک قابلیت به شمار می رود. با توجه به محل استفاده و نوع پروژه ای که در حال انجام است، می توان نوار نقاله را به راحتی تنظیم نمود.

برای این کار ابتدا درام و رولیک نقاله تعویض می گردد. همچنین اگر بخشی از نوار آسیب دید یا پاره شد، می توانیم آن را تعمیر نماییم.

تنظیم به علت حرکت صحیح نوار در مسیر مشخص صورت می گیرد. نوار نقاله ها را در مدت زمان مشخصی روغن کاری نمایید تا تعویض آن راحت تر صورت گیرد. 

آموزش نحوه کار با نوار نقاله صنعتی

آموزش نحوه کار با نوار نقاله صنعتینحوه کار با نوار نقاله اصلا کار مشکلی نیست. تقریبا تمامی نوار نقاله ها مانند یکدیگر کار می کنند. ابتدا اپراتور را روشن نمایید و سپس بار یا محصولی را که می خواهید حمل کنید را بر روی نوار نقاله قرار دهید و سپس کار را شروع کنید.

با استفاده از اپراتور می توانید سرعت نوار نقاله را تنظیم نمایید، تا با سرعتی متناسب و ثابت کار کند. هنگام کار به میزان توانایی حمل دستگاه توجه نمایید. 

ساختار قوی نوار نقاله صنعتی ایرانی

ساختار قوی نوار نقاله صنعتی ایرانیدر ایران ساختار قوی نوار نقاله صنعتی به خوبی نمایانگر کیفیت محصول است. داشتن ساختاری قوی این مزیت را فراهم آورده تا کارایی و انعطاف پذیری دستگاه افزایش یابد.
همچنین انتقال مواد در شرایط ایمنی بیشتری انجام می گیرد و در زمان و هزینه صرفه جویی قابل توجهی خواهید داشت.

اگر نوار نقاله به خوبی و با تجهیزات کامل طراحی شده باشد کمترین آسیب به نیروی انسانی و محصول وارد خواهد آمد، از طرفی نصب و راه اندازی آن آسان خواهد بود و هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه به حداقل خواهد رسید.

مزایای استفاده از نوار نقاله صنعتی

مزایای استفاده از نوار نقاله صنعتی نوار نقاله وسیله ای است که مزایای بسیاری دارد. در متن زیر تنها به برخی از این مزایا پرداخته ایم:

  1. این وسیله می تواند به راحتی و بدون زحمت فراوان وسایل سنگین را در زمان کمی جا به جا نماید و جایگزین خوبی نسبت به روش های حمل بار سنتی می باشد.
  2. با استفاده از انواع نوار نقاله عمل بارگیری سریع تر و آسان تر انجام خواهد شد.
  3. دیگر نیازی نیست تا هزینه های اضافی برای جا به جایی وسایل بپردازید. این هزینه یا به طور قابل توجهی کاهش می یابد یا حذف می گردد.
  4. زمانی که از افراد جهت انتقال محصولات استفاده می گردد، امکان آسیب رسیدن به نیروی انسانی بالا است، اما با استفاده از دستگاه های حمل بار علاوه بر اینکه انسان صدمه ای نمی بیند، محصول نیز بدون هیچ آسیبی جا به جا می گردد.
  5. با استفاده از نوار نقاله دیگر نیازی نیست تا افراد مواد سمی و آلوده ای مانند، کوره های رنگ رزی یا پخت را جا به جا نمایند و سلامتی نیروی انسانی حفظ می گردد.
  6. علاوه بر افزایش سرعت بارگیری، عمل جا به جایی کالا به طور شبانه روزی و بدون هیچ وقفه ای قابل انجام است.
  7. میزان محصول جا به جا شده در یک زمان معین را می توان اندازه گیری نمود.
  8. دیگر نیازی به استفاده از ابزارها و نیروی انسانی اضافی نیست.
  9. سرعت دستگاه نوار نقاله را می توان برای اندازه گیری میزان خروجی ها تنظیم نمود.
  10. نقاله ها را می توان در سایز ها و ابعاد دلخواه طراحی نمود تا استفاده بهینه از حداکثر فضا صورت گیرد.
  11. با استفاده از این دستگاه ها در زمان و هزینه ها به طور قابل توجهی صرفه جویی خواهید نمود.
  12. در هنگام حمل مواد غذایی و دارویی می توان نکات بهداشتی را در درجات بالا رعایت نمود.
  13. لوازم و قطعات را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی و یا شیب دار می توانید حمل نمایید.
  14. انواع نوار نقال ها با سر و صدای کم کار کی کنند و آلودگی صوتی در محیط به وجود نمی آورند.

نوار نقاله صنعتی بهترین وسیله برای حمل مواد ساینده و گرم است. این نوارها به راحتی قابل تنظیم هستند و ارتفاع آن را می توان به میزان شیب مورد نظر تنظیم نمود. همچنین نگهداری و تعمیر این نوارها ساده و کم هزینه می باشد و به دلیل اینکه از فولاد ساخته می شود، ساختار مقاومی که دارد و می تواند مواد سنگینی مانند؛ انواع سنگ ها را حمل نماید.

سرعت این دستگاه نیز قابل تنظیم می باشد و به دلیل دیواره های محکم و آب بندی شده ای که دارد از ریختن محصولات فله به اطراف جلوگیری می نماید. تسمه های نقاله را می توان به صورت سفارشی و بر اساس نیاز تهیه نمود.
این محصول سر و صدای اندکی ایجاد می نماید و می تواند تا مسیرهای طولانی بار را حمل نماید. انرژی مصرفی کمی دارد و از طرف از طول عمر بالایی برخوردار است. انواع گوناگون کالاها را در تمامی جهات حمل می کند.  

جنس نوار نقاله صنعتی ایرانی

جنس نوار نقاله صنعتی ایرانی جنس نوار نقاله ایرانی به طور کلی به دو نوع اصلی تقسیم می گردد. در متن زیر به معرفی هر یک از این دو نوع از نوار نقاله  خواهیم پرداخت:

  1. نوار نقاله های رولیکی مخصوص حمل بارهایی با وزن بالا می باشند: این نوع از دستگاه ها می توانند فشار زیادی را تحمل کنند، به همین دلیل برای حمل و نقل محصولات سنگین از آنها استفاده می گردد. از اجزای تشکیل دهنده این نوار نقاله می توان به چند لوله گوشت دار، که تعداد آن به میزان طول دستگاه بستگی دارد، شافت مرکزی و دو عدد بلبرینگ اشاره کرد. هر چه گوشت لوله ها قطر بیشتری داشته باشند و بلبرینگ ها از ضخامت بالاتری برخوردار باشند، میزان فشاری که می توانند تحمل کنند، بیشتر خواهد بود. این نوار نقاله ها در طرح های متنوع از جمله، هرز گرد، برقی و موتور دار تهیه می شوند.
  2. نوار نقاله های زنجیری یکی دیگر از انواع دستگاه های حمل محصول به شمار می روند: این دستگاه ها در عرض های مختلف و از جنس PVC تهیه می شوند. معمولا در مکان هایی که بار آن ها چندان وزن بالایی ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع نوارها مشخصه فنی یا عملکرد به خصوصی ندارند و تنها در یک مدل طراحی می شوند. تنها در صورتی که فردی نوار سفارشی بخواهد طرح آن را تغییر می دهند.

یکی دیگر از تقسیم بندی ها مشابه، نوار نقاله ها را از نظر روکش به سه نوع تقسیم می نماید: 

  • نوار نقاله های که از جنس لاستیکی هستند. این نوع نوار نقاله ها در برابر سایش مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و جهت انتقال محصولاتی که ممکن است سایش بالایی داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرند. این در صورتی است که نوار نقاله های معمولی توان مقاومت در برابر سایش را ندارند و پاره می شوند. با وجود مقاومت بالای نوار نقاله های لاستیکی استفاده از آن ها جهت انتقال بارهای روغنی درست نیست، زیرا روغن موجب تورم و جدا شده لاستیک از بدنه تسمه می گردد و در نهایت موجب پارگی نوار خواهد شد. 
  • نوار نقاله هایی که از جنس پی وی سی تهیه می شوند. در برابر حرارت بالا مقاومت زیادی از خود نشان می دهند و جهت حمل بارهای شیمیایی و گرم مناسب هستند. روکش این نوارها کاملا صاف و مسطح است.
  • نوار نقاله هایی برزنتی می باشند.

همگی نوار نقاله هایی که در بالا از آنها نام بردیم، به دو صورت لب بسته و لب باز طراحی می گردند. روکش این نوع نوار نقاله ها از لاستیک های تهیه شده است که در برابر حرارت بالای 150 درجه سانتیگراد مقاومت فوق العاده ای از خود نشان می دهند.

اگر بارها دمایی بیش از 150 درجه سانتی گراد داشته باشند به کمک نوار نقاله در مسافت های طولانی قابل حمل خواهند بود. روکش های بالایی و زیرین انواع نوار نقاله ها در برابر روغن ها مقاوم می باشند و مخصوص حمل کالاهای آغشته به روغن می باشند.

نوار نقاله هایی که اصطلاحا آج گریپ نامیده می شوند روی سطح نوار دارای برجستگی و تو رفتگی هستند و حالت زیگزاگی دارند. این حالت مانع از ریزش و لغزش بار در شیب های تند می گردد.
عرض تسمه این نوار نقاله ها به 140 سانتی متر می رسد. نوار نقاله هایی هم وجود دارند که در اصطلاح آج های وی شکل دارند.
ارتفاع آج ها تا 1 سانتی متر است و فاصله آنها از یکدیگر 15 سانتی است و در عرض های مختلف 50 الی 80 سانتی متری تهیه می گردند. زمانی که به زاویه و شیب خاصی برای حمل بار نیاز داریم، این نوع نوار نقاله مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل به ندرت از آن استفاده می گردد.    

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما